"Daca vrei sa trezesti intreaga omenire, atunci trezeste-te tu pe de-a-ntregul; daca vrei sa elimini suferinta din lume, atunci elimina tot ce este intunecat si negativ in tine.
Cu adevarat, cel mai mare dar pe care il ai de oferit este propria ta transformare!"

Lao Tzu

sâmbătă, 12 februarie 2011

MEDITATIE

In timp ce statea cufundat in reflectie , pe plaja unei mari , un mare invatat a fost interpelat de un barbat care si-a facut aparitia pe neasteptate si i-a atins plin de respect picioarele : 
-“ Daca nu te tulbur , as vrea sa-mi spui in ce fel pot ajunge la adevar.” 
Maestrul si-a inchis ochii si a ramas tacut. Barbatul si-a scuturat capul cu nedumerire , spunandu-si in sinea lui : “ Omul asta pare sa fie nebun.Eu il intreb ceva , iar el isi inchide ochii.” 
Apoi , si-a pus o mana pe umarul invatatului , l-a zgaltait usor , si i s-a adresat din nou : 
-“ Maestre , cum ramane cu intrebarea mea ?”
Inteleptul i-a spus :
-”Tocmai ti-am raspuns.Trebuie doar sa ramai tacut … sa nu faci nimic , iar iarba va creste de la sine. Nu trebuie sa te lasi afectat de nimic din ce se intampla in jurul tau.Ramai tacut , pur si simplu , si bucura-te de tacere.”
Barbatul i-a zis :
-”Poti , totusi, sa dai un nume acestei metode , pentru ca oamenii ma vor intreba ce mi-ai spus ? Ce anume faci tu ?”
Maestrul a scris cu degetul pe nisip: 
meditatie.
Nemultumit , omul a insistat : 
-“ Este prea scurt pentru a fi un raspuns.Fii ceva mai explicit .” 
Inteleptul a scris cu litere mari : 
MEDITATIE.
Barbatul a exclamat :
”Acesta nu sunt decat majuscule.Ai scris acelasi lucru !”
Maestrul a catadicsit sa isi deschida gura : 
-“ Daca iti spun mai mult de atat , vei intelege gresit. Daca poti sa intelegi asta , fa doar ce ti-am spus si vei ajunge la cunoastere"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...